Zdrowie psychiczne w pracy

Coraz więcej przełożonych ma świadomość istoty zdrowia osób przez nich zatrudnianych. Przedsiębiorstwa współpracują z klubami fitness, oferując chętnym wejściówki w niskich cenach. Słyszy się również o codziennych ćwiczeniach, praktykowanych podczas przerw. Takie pomysły wpływają pozytywnie na samopoczucie członków zespołu, jak również ich ze sobą bratają. Co jednak z psychicznym zdrowiem pracobiorców? Czy dbanie o nie należy do obowiązków kierownika? Czy zdołowany pracownik jest mniej wydajny? Czy warto zatrudniać psychologa w zakładzie pracy?

Warto pamiętać, że w momencie, w którym nuda wkradnie się w wykonywanie nawet uwielbianego zajęcia, szybko można utracić zapał. Psycholog biznesu lub tak zwany coach, który również stosuje metody z zakresu psychologii, dba o podsycanie zapału podopiecznych za sprawą rozmów, spotkań, dawania wskazówek.

Jego zatrudnienie w firmie jest w stanie przynieść wyłącznie korzyści. W wyniku takich praktyk pracobiorca zyskuje pomoc i wytyczne, jak obchodzić się z własnymi niepowodzeniami, w jaki sposób pokonywać bariery nie do przeskoczenia, jak nie traktować obowiązków jako kary. Menadżer natomiast uczy się, w jaki sposób zapewnić przestrzeń, która będzie stale zachęcać zatrudnionych do działania.

Specjalista psychologii pokazuje, jak stworzyć zdrową przestrzeń pracy, ustalając, czym kierują się wszyscy zatrudnieni, stabilizuje relacje pomiędzy „górą” a pracownikami. Obserwując, umie ustalić, w jaki sposób uaktywnić biernych urzędników, cieszących się tylko z przerwy.

Psycholog poprawia ich opinię o sobie, pokazuje im, że mają wpływ na doskonalenie firmy, zapewnia także sposobność przychodzenia na prywatne sesje, dlatego, że człowiek, nieradzący sobie z kłopotami, które nie dotyczą bezpośrednio zawodu, będzie mógł dopiero po ich przeanalizowaniu być w pełni przygotowanym na oddanie się zadaniom, związanym z karierą.

Dzięki tego typu zabiegom system pracy staje się bardziej wydajny, jednostka gospodarcza jest w stanie w niedługim czasie zdobyć sukces i sprawić, iż codzienność w biurze przestanie być przykrym obowiązkiem, a będzie widziana jako atrakcyjna forma spędzania czasu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*